Skip to content Skip to footer

Cyclis motiveert werknemers om massaal te fietsen met de campagne #ikfietsnaarhetwerk

Drie jaar geleden wou Cyclis Bike Lease een campagne organiseren voor al haar fietsers. We wilden initieel onze klanten motiveren om op één dag zoveel mogelijk naar het werk te fietsen en zo een betrokken community opbouwen. Maar als snel vonden we dat we deze campagne op grote schaal moesten organiseren! En zo trokken we de campagne open naar alle werknemers in België.

 

De eerste #ikfietsnaarhetwerk-dag

En zo gezegd, organiseerden we op donderdag 19 september 2019 de allereerste #ikfietsnaarhetwerk-dag. Meer dan 7500 werknemers schreven zich in en fietsten op 19 september naar het werk. Samen goed voor 165 000 km aan woon-werkverkeer. De fanatieke fietsers overtuigden hun vrienden, familie en collega’s om ook deel te nemen. Bovendien werd er meer dan € 4000 ingezameld voor Rode Neuzen Dag.

Er was veel animo op de sociale media kanalen. Honderden deelnemers stuurden foto’s en video’s in van hun fietsrit naar het werk. Vooral de gezellige #ikfietsnaarhetwerk Facebookgroep is tot op de dag van vandaag heel populair. Zo’n 2400 leden geven elkaar dagelijks tips voor leuke fietsroutes, fietskleding, onderhoudsproducten,… Ze zoeken in de groep naar een fietsbuddy en delen mooie foto’s van fietsritten en landschappen.

Dankzij dit succes, beslisten we om de campagne jaarlijks te herhalen op de eerste donderdag van mei. En zo geschiedde…

 

De tweede #ikfietsnaarhetwerk-dag

De tweede editie zou oorspronkelijk doorgaan op donderdag 7 mei 2020. Helaas gooide Corona roet in het eten en moesten we de campagne uitstellen. 

Uiteindelijk vond de leukste dag van het jaar plaats op 25 juni. Meer dan 13.000 werknemers schreven zich in via de website www.ikfietsnaarhetwerk.be. De werknemers die van thuis uit moesten werken, maakten een symbolische rit voor of na hun werkdag. Elke deelnemer kon vrijblijvend een bedrag doneren bij de inschrijving. Dit was bijvoorbeeld hetgeen ze bespaarden aan brandstof, hun fietsvergoeding,… We zamelden samen meer dan €17.000 in voor het goede doel Habbekrats vzw. Hiermee kochten we fietsen aan voor kansarme kinderen in België.

Er ontstond ook een leuke competitie tussen bedrijven. Iedereen kan live het aantal inschrijvingen per bedrijf opvolgen via de deelnemerslijst op de website. De campagne werd dus zowel goed onthaald bij werknemers als bij werkgevers. Kortom: #ikfietsnaarhetwerk valt in de smaak. 😉

 
Coming soon: De #ikfietsnaarhetwerk-week

We organiseren dit jaar geen #ikfietsnaarhetwerk-dag, maar een volledige #ikfietsnaarhetwerk-week. Zo kunnen we meer werknemers bereiken en kan iedereen zeker minstens 1 dag deelnemen. Dat betekent dus: meer fietsers, meer kilometers en vooral veel meer plezier! De derde editie van #ikfietsnaarhetwerk vindt plaats van 14 t.e.m. 18 juni 2021. Iedereen kan zich inschrijven via de website, ook thuiswerkers. Zij maken een symbolische rit voor of na hun werkdag. Zo hebben ze toch hun dagelijkse dosis beweging gehad. 💪

 

Win een Ahooga fiets

Elke deelnemer die zich registreert, maakt kans op een Ahooga fiets. Tijdens het inschrijvingsproces kan je kiezen tussen één van de drie te winnen fietsen:

Winactie #ikfietsnaarhetwerk

Op woensdag 23 juni om 11u00 worden de drie winnaars bekend gemaakt via een loting systeem dat live te volgen zal zijn op Facebook. 

 

Steun het goede doel

We zamelen opnieuw geld in voor Habbekrats vzw, een organisatie die zich inzet voor kansarme kinderen in België. Dit jaar kopen we met het ingezameld bedrag sportartikelen voor de kinderen en jongeren van Habbekrats.

Werknemers & bedrijven kunnen op twee manieren het goede doel steunen:

  • Iedereen die zich inschrijft, kan vrijblijvend een bedrag doneren, bijv. fietsvergoeding, besparing brandstof.
  • De #ikfietsnaarhetwerk T-shirts kunnen nog besteld worden via de webshop tot en met 18 juni, de laatste dag van de campagne. Per verkocht T-shirt storten we €5 integraal naar Habbekrats. 

 

Ga jij deelnemen aan de tofste & sportiefste week van het jaar? 😉

 

Met dank aan de hoofdpartners Belfius en DAF Trucks & de ondersteunende partners Bioracer, Ahooga en Sport Vlaanderen.