Skip to content Skip to footer

13.000 werknemers kiezen vandaag massaal voor de fiets tijdens de nationale #ikfietsnaarhetwerk-dag!

AANGEMAAKT OP 25 June 2020Cyclis news

76 / 100

Vandaag fietsen 13.000 werknemers naar het werk tijdens de tweede editie van #ikfietsnaarhetwerk. Dat is bijna het dubbel van vorig jaar! Met een goede 300.000 km in de benen, is de campagne meer dan geslaagd.

Daarbovenop werd er al €17.000 ingezameld voor het goede doel. En de campagne draait nog op volle toeren! Fietsers kunnen zich nog de hele dag inschrijven op www.ikfietsnaarhetwerk.be

“We verwachten dankzij de zomerse temperaturen nog veel last-minute inschrijvingen. We mogen spreken van een groot succes!”, aldus de organisatoren.

Dirk Vandervelden, #ikfietsnaarhetwerk-ambassadeur:

“Een jaar geleden heb ik mijn abonnement bij De Lijn en de NMBS ingeruild en sindsdien ga ik elke dag met de fiets naar mijn werk. Ik ben nu sneller en stipter op mijn werk dan met het openbaar vervoer, heb geen stress meer door afgeschafte of vertraagde ritten, ik kom met een fris hoofd en boordevol energie op mijn werk aan en rijd ‘s avonds al mijn beslommeringen van mij af, waardoor ik met een leeg hoofd ontspannen aan de avond kan beginnen.

Daarbovenop kan ik ook elke dag genieten van de mooie uitzichten op mijn traject van Wemmel naar Mechelen, van de eerste zonnestralen en van de vogels die vrolijk fluitend aan hun dag beginnen. Alle ingrediënten voor een uitstekend humeur en een productieve werkdag. Daarnaast is het door de kilometervergoeding ook financieel interessant en zijn er op mijn werk kleedkamers en douches.

De weken dat ik moest thuiswerken, heb ik het fietsen enorm gemist en ben ik wekelijks fietsknooppuntenroutes beginnen te rijden. Ik besef nu pas hoe goed fietsen is voor lichaam en geest.

Ik heb intussen ook al een aantal collega’s warm gekregen om ook met de fiets te komen werken. Mijn foto’s en verhalen hebben hen over de streep getrokken. Ze zijn allemaal even enthousiast. #ikfietsnaarhetwerk.”

En dat is niet alles. De fietsers zamelden samen een mooi bedrag in van €17.000 voor Habbekrats. Met dit bedrag zal de organisatie van de campagne kinderfietsen aankopen voor de vzw.

105933049 10220692199709331 7037544312097691581 o
Banner Habbekrats
Jano Van den Heede, Zakelijk Coördinator bij Habbekrats:

“We zijn jullie heel dankbaar voor het prachtige initiatief. Het aanbod van Habbekrats zal door de #ikfietsnaarhetwerk-actie nog sterker worden. Onze huizen staan open voor alle kinderen, maar er is extra aandacht voor de meest kwetsbaren. Het zijn de kinderen die weinig ruimte hebben thuis zonder tuin of balkon om even buiten te komen, die vastzaten zonder vrienden te kunnen zien of aan sport te doen als uitlaatklep, die het hardst getroffen werden door de corona crisis. Al die kinderen kunnen nu genieten van het samen buiten zijn door er met de fiets op uit te trekken met hun favoriete Habbekratsbegeleider.

Samen kunnen ze hun eigen buurt ontdekken op de fiets en zich laten verwonderen door prachtige plekken waar ze anders niet zouden komen. De directe omgeving wordt herontdekt, maar ook nieuwe plaatsen ver buiten de huizen zijn nu gemakkelijker bereikbaar. Uiteindelijk zullen de nieuwe fietsen veel meer zijn dan een vervoersmiddel om nieuwe plekken te ontdekken en kinderen te verwonderen: Het fietsen op zich is een sportieve activiteit, geeft tijd en ruimte voor een ongedwongen gesprek, en brengt rust.”

Daisy Romih, communicatieverantwoordelijke #ikfietsnaarhetwerk:

“We zijn super tevreden met het aantal deelnemers en het ingezameld bedrag voor Habbekrats. Ondanks de corona crisis, hebben velen gefietst naar het werk of een symbolische fietstocht gemaakt. Het is mooi dat mensen een positieve bijdrage willen leveren aan een beter milieu, een betere gezondheid en het goede doel. Deze campagne is een succesverhaal dat jaarlijks alleen maar zal groeien. We hopen dat mensen als gevolg van de campagne vaker naar het werk zullen fietsen. Ons doel is om mensen te motiveren naar het werk te fietsen, zodat ze de fietskriebels te pakken krijgen.”

Over de campagne

Fiets jij al naar het werk? Of heb je dat altijd als eens willen proberen? Schrijf je in op www.ikfietsnaarhetwerk.be. Laat ons weten dat je mee fietst op 25 juni en hoeveel kilometers je precies zal fietsen. Je kan het bedrag dat je uitspaart door te fietsen, doneren aan het goede doel. Op het einde van de dag proberen we een zo hoog mogelijk bedrag, aantal deelnemers en kilometers te halen. Want meer deelnemers betekent meer kinderfietsen voor Habbekrats en ook mooi meegenomen: minder auto’s! 

Over Cyclis

Deze campagne is een initiatief van Cyclis, de pionier van fietsleasing in België. Met meer dan 12.000 leasefietsen is Cyclis een van de grootste aanbieders.

Partners

Met Belfius als hoofdpartner, Batavus, Sport Vlaanderen en Ernst & Young als ondersteunende partners heeft #ikfietsnaarhetwerk een enorme draagkracht in België.

Noot voor redactie

Voor vragen naar aanleiding van dit bericht, kan u contact opnemen met Valentina Cani | Communicatiemedewerker Cyclis  | valentina.cani@cyclis.be of  +32 487 85 59 74