PERSBERICHT

Campagne #ikfietsnaarhetwerk zet werknemers aan om naar het werk te fietsen op donderdag 19 september

05/09/2019 07:52:27

Odoo CMS - a big picture

Cyclis fietsleasing tracht met de sensibiliseringscampagne #ikfietsnaarhetwerk een positieve bijdrage te leveren aan ons milieu, de gezondheid van werknemers en het fileprobleem. Het project zet op donderdag 19 september zowel bestaande als potentiële fietsers in de kijker, want wie weet… overtuigt het hen wel om de auto vaker in te ruilen voor de fiets.

Elke werknemer kan zich inschrijven via ikfietsnaarhetwerk.be door zijn postcode op te geven en aan te geven hoeveel kilometers ze fietsen naar het werk. Op de website verschijnt er een teller met het aantal kilometers dat er die dag in totaal gefietst wordt en een kaart met de spreiding van de fietsers.

Deelnemers krijgen bij hun inschrijving de mogelijkheid om hun fietsvergoeding (of het bedrag dat ze uitsparen door te fietsen) te doneren aan het goed doel Rode Neuzen. Rode Neuzen dag steunt dit jaar lokale schoolprojecten die jongeren mentaal en fysiek sterker maken.

De fietsers kunnen via Facebook een fietsbuddy vinden bij hun in de buurt en vrienden, familie en collega’s uitnodigen om deel te nemen. Het is de bedoeling dat deelnemers elkaar warm maken en handige tips zoals fietsroutes delen.

Iedereen kan de campagne live meevolgen tijdens de ochtendshow van Qmusic op donderdag 19 september. De drie presentatoren Sam De Bruyn, Inge De Vogelaere en Wim Oosterlinck fietsen die ochtend vanuit hun woonplaats naar de radiostudio en laten onderweg andere fietsers aan het woord.

Over Cyclis

Deze campagne is een initiatief van Cyclis, de pionier van fietsleasing in België. Met bijna 9.000 fietsers is Cyclis een van de grootste aanbieders. Tegen het einde van dit jaar verwacht Cyclis meer dan 10.000 fietsers in zijn klantenbestand te hebben.

Partners

Met Belfius als hoofdpartner, Qmusic als mediapartner en Sport Vlaanderen, #goedopweg en AB Inbev als ondersteunende partners heeft #ikfietsnaarhetwerk een enorme draagkracht in België.

Noot voor redactie

Voor vragen naar aanleiding van dit bericht, kan u contact opnemen met Daisy Romih | Communicatiemanager Cyclis  | daisy.romih@cyclis.be of  +32 479 27 93 89

Read here how to choose a bike in times of corona.

Note: Due to the coronavirus, the entire Cyclis team works from home. We are therefore temporarily limited available by phone. Send your questions to info@cyclis.be and we will help you as soon as possible.